Ανακοινώσεις

17 Δωρεάν Google Marketing Εργαλεία που Θα Έπρεπε να Χρησιμοποιείς

17 Google Marketing Εργαλεία που Θα Έπρεπε να Χρησιμοποιείς

Marketing και Google πάνε μαζί. Ειδικά όταν γνωρίζεις και χρησιμοποιείς όλα τα διαθέσιμα δωρεάν εργαλεία που παρέχει η Google, και μπορούν να αποδειχτούν σύμμαχός σου!

1. Google My Business

Θέλεις να αποκτήσεις δωρεάν διαφημιστικό χώρο στην Google; Εννοείται πως θέλεις!

Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να διεκδικήσεις το Google My Business listing (παλαιότερα γνωστό και ως Google Places), και η επιχείρησή σου μπορεί να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης (καθώς και στο Google Maps) για τοπικές αναζητήσεις όπως αυτή που φαίνεται παρακάτω.

Συγκεκριμένα, όλες οι επιχειρήσεις με τα κόκκινα pins παρακάτω είναι τοπικά Google My Business αποτελέσματα για την αναζήτηση “καφετέριες θησείο”.

 

Το καλύτερο απ’ όλα, σε αντίθεση με το Google AdWords (για το οποίο θα μιλήσουμε αργότερα), καμία από αυτές τις επιχειρήσεις δεν πληρώνει για τη θέση της σε αυτά τα τοπικά αποτελέσματα.

Αν δεν έχεις ήδη διεκδικήσει το Google My Business listing σου, ήρθε η ώρα να το κάνεις! Λάβε υπόψη ότι καθώς η Google σε καθοδηγεί στη ρύθμιση της καταχώρησής σου, θα δημιουργήσεις αυτόματα μια σελίδα Google+, η οποία μας οδηγεί στο δεύτερο εργαλείο marketing της Google.

 

2. Google+ Business Pages

Μετά το τέλος του Google Authorship και την κατάργηση του Google +1s από τα αποτελέσματα αναζήτησης, είναι μεγάλη η ανάγκη για τη διατήρηση μια ενεργής Google+ Business σελίδα, αν μιλάμε για μη-τοπικές επιχειρήσεις.

Δεδομένης της τεράστιας αυτοκρατορίας της Google, πιστεύουμε ότι επιβάλλεται για όλες τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν και να δημιουργήσουν μια Google+ σελίδα, ακόμα και εάν δεν ανανεώνεται συχνά. Για να δημιουργήσεις μια σελίδα, ξεκίνα εδώ.

Ωστόσο, αν πρόκειται για μια τοπική επιχείρηση, η δημιουργία και διατήρηση μιας Google+ σελίδας συμβαδίζει με το Google My Business listing (δες παραπάνω), καθιστώντας το Google+ ακόμα πιο αναγκαίο για μια επιχείρηση.

Και λαμβάνοντας υπόψη ότι η καταχώρισή σου στο Google My Business θα περιλαμβάνει ένα σύνδεσμο προς την Google+ σελίδα της επιχείρησής σου, είναι σημαντικό να αφιερώσεις λίγο χρόνο για να κάνεις τη σελίδα σου όσο καλύτερη γίνεται.

 

3. Google Search Console

Θέλεις μια καλύτερη εικόνα για το πόσο υγιής είναι η ιστοσελίδα σου στα μάτια της Google; Απλά δημιούργησε ένα λογαριασμό στο Google Search Console.

Το εργαλείο αυτό θα σε ειδοποιεί για τυχόν σφάλματα ή προβλήματα που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την εύρεση του ιστότοπου σου στα αποτελέσματα αναζήτησης, και θα σε βοηθήσει να αναλύσεις την υπάρχουσα επισκεψιμότητα στο site σου, ώστε να μπορείς να κατανοήσεις τον τρόπο με τον οποίο σε βρίσκουν οι επισκέπτες σου.

 

4. Google Suite: Docs, Sheets, Slides και Forms

Συνεργάζεσαι σε ένα project μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σου; Το Google Suite είναι μια συλλογή από μερικά εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις αντί του συνηθισμένου λογισμικού του desktop σου. Γνώρισέ τα:

Χρησιμοποίησέ τα για να μοιραστείς online αρχεία και να συνεργαστείς πάνω σε marketing data, ebooks, blog posts, marketing ή SlideShare presentations, έρευνες και δημοσκοπήσεις.

Τα projects αποθηκεύονται αυτόματα και μπορούν επίσης να προβληθούν σε συσκευές με quick download ή mobile apps.

 

5. Google AdWords

Με το Google AdWords δημιουργείς διαφημίσεις που στοχεύουν συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επιχείρησή σου, και οι εμφανίζονται στην κορυφή ή στο τέλος των οργανικών αποτελεσμάτων της Google, όταν οι χρήστες αναζητούν αυτές τις λέξεις-κλειδιά.

Το κόστος των διαφημίσεων εξαρτάται από την ανταγωνιστικότητα της λέξης-κλειδιού που στοχεύεις, αλλά πληρώνεις μόνο αν οι επισκέπτες πραγματικά κάνουν κλικ στη διαφήμισή σου.

Έχε στο νου ότι το AdWords μπορεί να αποδειχθεί ως ένα ακριβό marketing εργαλείο, και σε αντίθεση με το organic search, προσφέρει quick wins παρά μακροχρόνια αποτελέσματα. Το PPC εάν χρησιμοποιηθεί σωστά, μπορεί να σε βοηθήσει στον σχεδιασμό της organic search στρατηγικής σου.

Δοκιμάζοντας διαφορετικές παραλλαγές λέξεων-κλειδιών, μπορείς γρήγορα να καταλάβεις ποια λέξη-κλειδί θα σου φέρει ποιοτικό traffic. Στη συνέχεια, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτή την γνώση για να στοχεύσεις μέσω του SEO και της δημιουργίας περιεχομένου. Αυτό μας οδηγεί στο εργαλείο νούμερο έξι…

 

6. Google AdWords Keyword Planner

Αν ψάχνεις να ενισχύσεις το οργανικό σου SEO, θα πρέπει πρώτα και κύρια να κάνεις μια έρευνα λέξεων-κλειδιών. Η έρευνα λέξεων-κλειδιών σε βοηθά να προσδιορίσεις τις λέξεις-κλειδιά που θα στοχεύσεις καθώς δημιουργείς περιεχόμενο για το blog και το υπόλοιπο site σου.

Έτσι, θα εστιάσεις τις προσπάθειες SEO και δημιουργίας περιεχομένου στον εύκολο εντοπισμό από χρήστες που αναζητούν κάτι παρεμφερές στις μηχανές αναζήτησης.

Το AdWords Keywords Planner, αν και είναι ένα εργαλείο που σε βοηθά κυρίως να σχεδιάσεις τις καμπάνιες σου στο AdWords, μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να αναζητήσεις νέες ιδέες και προτάσεις για λέξεις-κλειδιά, για τη βελτιστοποίηση των οργανικών αποτελεσμάτων.

Λάβε υπόψη ότι θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό στο AdWords για να χρησιμοποιήσεις το εργαλείο αυτό, αλλά δεν σημαίνει ότι πρέπει απαραίτητα να δημιουργήσεις μια διαφήμιση.

 

7. DoubleClick Search by Google

Αν το Google AdWords σε βοηθάει να αποφασίσεις ποιες λέξεις-κλειδιά πρέπει να στοχεύσεις, το DoubleClick Search είναι το άλλο μισό της search engine marketing (SEM) στρατηγικής.

To DoubleClick είναι μια σουίτα προϊόντων από την Google για να βοηθήσει τους διαφημιζόμενους να δημιουργήσουν και να μετρήσουν την απόδοση των διαφημίσεών τους, ώστε να στοχεύουν αποτελεσματικά τα target personas τους στο διαδίκτυο.

Τα Search εργαλεία του DoubleClick έχουν ως σκοπό να κλείσουν το κενό μεταξύ search και display, έτσι ώστε και τα δυο κανάλια διαφήμισης να αλληλοσυμπληρώνονται.

Το εργαλείο αυτό σε βοηθάει να κατανοήσεις με ποιες λέξεις-κλειδιά θα στοχεύσεις το κοινό σου, και σου δείχνει πώς αλλάζει η συμπεριφορά αναζήτησης στην αγορά σε πραγματικό χρόνο.

 

8. Google Trends

Εκτός από το Google Keyword Planner, το Google Trends μπορεί να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που θα σε βοηθήσει να κάνεις πιο έξυπνες επιλογές λέξεων-κλειδιών.

Σου δίνει τη δυνατότητα να αξιολογήσεις τη δημοτικότητα ορισμένων όρων, να τους συγκρίνεις με άλλες παραλλαγές λέξεων-κλειδιών, να αναλύσεις τον τρόπο με τον οποίο η δημοτικότητά τους διαφέρει με την πάροδο του χρόνου και ανά περιοχή/γλώσσα, και παρουσιάζει σχετικές λέξεις-κλειδιά, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στη λήψη νέων προτάσεων λέξεων-κλειδιών.

Προσπαθείς να αποφασίσεις ανάμεσα σε δυο παραλλαγές λέξεων-κλειδιών για τον τίτλο του νέου σου άρθρου; Κάνε μια σύντομη σύγκριση στο Google Trends για να δεις ποια παραλλαγή έχει τις περισσότερες αναζητήσεις.

 

Το Google Trends μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να εντοπίσεις θέματα, trending νέα και περιεχόμενο, τα οποία μπορεί να σε βοηθήσουν να εντοπίσεις ευκαιρίες για newsjacking.

 

9. Google Drive

Το Google Drive είναι η δωρεάν ηλεκτρονική υπηρεσίας αποθήκευσης της Google, επιτρέποντας στους χρήστες να έχουν δωρεάν έως και 15 GB χώρο αποθήκευσης στο cloud, για αρχεία όπως φωτογραφίες, έγγραφα, σχέδια, videos κλπ.

Δυσκολεύεσαι να στείλεις μια μεγάλη εικόνα ή ένα αρχείο PowerPoint σε άλλους στην ομάδα σου;

Το Google Drive σου επιτρέπει να μοιράζεσαι τα αρχεία ή τους φακέλους σου με άλλους, διευκολύνοντας την συνεργασία και μειώνοντας τον πονοκέφαλο των υπερβολικά μεγάλων συνημμένων αρχείων.

 

10. Google Alerts

Το Google Alerts σου δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείς το web για αναφορές συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών ή φράσεων.

Μόλις ρυθμιστεί, θα λάβεις είτε ειδοποιήσεις μέσω mail ή μέσω RSS, όποτε αυτές οι φράσεις αναφέρονται στο διαδίκτυο.

Για παράδειγμα, μπορείς να κάνεις sign up για να λαμβάνεις ειδοποιήσεις όποτε κάποιος αναφέρει την εταιρεία, τα προϊόντα, τα στελέχη ή τον ανταγωνισμό σου.

Στην ουσία, αποτελεί ένα εργαλείο PR και έναν πολύ καλό τρόπο για να παραμείνεις στην κορυφή της ηλεκτρονικής φήμης της επιχείρησής σου και να αντιδράς έγκαιρα σε αναφορές που γίνονται στο όνομα σου.

 

11. Google News

Το Newsjacking, ή αλλιώς η αξιοποίηση της δημοτικότητας μιας ειδησεογραφικής ιστορίας για την ενίσχυση των πωλήσεων και της επιτυχίας του marketing, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να εκμεταλλευτείς την επιτυχία μιας είδησης που έχει ήδη τραβήξει το ενδιαφέρον.

Εάν σκέφτεσαι πώς να επωφεληθείς από το newsjacking στη στρατηγική περιεχομένου, χρησιμοποίησε τα Google News για να αναζητήσεις και να εντοπίσεις ειδήσεις σχετικά με τον κλάδο σου με υψηλές πιθανότητες newsjacking.

 

12. Google Voice

Σε μια εποχή που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για να περιηγούνται στο διαδίκτυο, είναι φυσικό να χρησιμοποιούμε το web για να διαχειριστούμε και τις τηλεφωνικές μας συνομιλίες.

Το Google Voice, παρόλο που είναι διαθέσιμο μόνο στις Η.Π.Α, διευκολύνει τη διαχείριση πολλών τηλεφωνικών γραμμών, τη δημιουργία εξατομικευμένων μηνυμάτων voicemail ανάλογα με τον καλούντα, και την εύκολη μεταφορά τους.

Αυτό σου επιτρέπει να επίσης να μετρήσεις πόσο χρήσιμος είναι ένας αριθμός τηλεφώνου στο site σου. Αν συμπεριλάβεις αυτόν τον αριθμό σε μια σελίδα επικοινωνίας, για παράδειγμα, μπορείς να αποκτήσεις μια εικόνα των αναγκών και της συμπεριφοράς των χρηστών που επισκέπτονται το site σου.

 

13. Google Calendar

Η οργάνωση αποτελεί κλειδί για την παραγωγικότητα και την αποτελεσματικότητα των ανθρώπων και των επιχειρήσεων – ειδικά αν φοράς πολλά καπέλα.

Σε αυτό έρχεται να σε βοηθήσει το Google Calendar, ένας εύκολος τρόπος για να οργανώνεις την ημέρα σου, να παρακολουθείς τις συναντήσεις σου και να μοιράζεσαι το πρόγραμμά σου με άλλους.

Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο αποτελεσματικά αν η επιχείρησή σου χρησιμοποιεί το Google Apps for Work, έτσι ώστε οι συνάδελφοί σου να χρησιμοποιούν αυτόματα το Google Calendar για να κλείσουν αίθουσες συνεδριάσεων και να ελέγξουν τη διαθεσιμότητα των συνεργατών τους.

Αλλά όταν πρόκειται για marketing, το Google Calendar μπορεί επίσης να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για τη δημιουργία ενός editorial calendar για να οργανώσεις το blog σου και άλλο περιεχόμενο marketing, το οποίο μπορεί να μοιραστεί μεταξύ των συνεργατών, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.

 

14. Google Analytics

Πόσοι από τους επισκέπτες του site σου είναι νέοι και πόσοι returning; Πόση ώρα περιηγούνται μέσα στο site σου; Σε τι ποσοστά κυμαίνεται το bounce rate;

Όλες οι παραπάνω ερωτήσεις, και ακόμα περισσότερες, μπορούν να απαντηθούν από το Google Analytics, το δωρεάν προϊόν ανάλυσης της Google.

Το Google Analytics μπορεί να σου προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την επισκεψιμότητα του site σου και να κατανοήσεις τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες περιηγούνται στο site σου.

 

Ωστόσο, τα website analytics δεν αποτελούν αντικαταστάτη των marketing analytics (εδώ είναι η διαφορά). Θα χρειαστείς ακόμη ένα ολοκληρωμένο λογισμικό marketing analytics όπως το HubSpot, για να σε βοηθήσει να μετρήσει ολόκληρο το marketing funnel και να παρακολουθείς τους επισκέπτες σου καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας τους, μέχρι να γίνουν πελάτες.

 

15. Google FeedBurner

Θέλεις να αυξήσεις την προβολή σου; Αν ναι, τότε θα πρέπει να επιτρέπεις στους επισκέπτες σου να εγγραφούν στο περιεχόμενο της σελίδας σου, κυρίως του blog σου, χρησιμοποιώντας feeds.

Με τη δημιουργία ενός λογαριασμού Google FeedBurner, οι επισκέπτες του site σου μπορούν να εγγραφούν στο περιεχόμενό σου και να λαμβάνουν τακτικές ενημερώσεις μέσω του browser τους, RSS readers, ή email.

Και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι subscribers είναι εξαιρετικά πολύτιμοι για την ανάπτυξη ενός blog/site, η δυνατότητα για subscription για το περιεχόμενο είναι κάτι που δεν θέλεις να παραβλέψεις.

 

16. YouTube

Σε περίπτωση που δεν το γνώριζες, το YouTube αποτελεί προϊόν της Google από το 2006, και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες παρακολουθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ώρες στο YouTube και δίνουν καθημερινά δισεκατομμύρια προβολές, οι video marketers δεν μπορούν να το αγνοήσουν ως ένα πανίσχυρο εργαλείο marketing.

Επομένως, αν δεν το έχεις κάνει ήδη, ήρθε η ώρα να δημιουργήσεις ένα κανάλι YouTube για την επιχείρησή σου και να ανεβάσεις τα πρώτα σου video.

 

17. Google AdSense

Εάν διαχειρίζεσαι ένα κανάλι στο YouTube, μη ξεχνάς το Google AdSense.

Το Adsense είναι το τέλειο εργαλείο για marketers που δημιουργούν και διαχειρίζονται περιεχόμενο στο internet, αλλά δεν γνωρίζουν πώς θα βγάλουν χρήματα από αυτό.

Αν κάνεις apply στο YouTube’s Partner Program και φιλοξενείς διαφημίσεις στα videos σου, αυτό απαιτεί να έχεις ένα λογαριασμό AdSense.

Το εργαλείο αυτό συνδέει τη σελίδα σου με ένα δίκτυο διαφημιζομένων που θέλουν να φιλοξενήσουν διαφημίσεις σε κανάλια που απευθύνονται στο κοινό τους.

Επομένως, αν διαχειρίζεσαι ένα blog, ένα site ή ένα video channel που ταιριάζει με το κοινό ενός διαφημιζόμενου, το AdSense θα τοποθετήσει τη διαφήμισή του στο web property σου, θα χρεώσει τον διαφημιζόμενο και θα σε πληρώσει για τη φιλοξενία του.

 

Δεν χρειάζονται όλοι και τα 17 παραπάνω εργαλεία που αναφέραμε, αλλά ακόμη και τα πιο βασικά εργαλεία -όταν χρησιμοποιούνται με τον σωστό τρόπο- μπορούν να κάνουν μια επιχείρηση πιο έξυπνη, ευέλικτη και αποτελεσματική, τόσο στην λειτουργία της όσο και στην επικοινωνία με τους πελάτες της.

 

Πηγή : https://www.grow-digital.gr/google-marketing-ergaleia/